Wortelkanaalbehandeling bij Tandartspraktijk Hoge Weide Leidsche Rijn

Het onzichtbare gedeelte van een tand namelijk de wortel bevindt zich in het kaakbot.

In ieder wortel loopt een wortelkanaal daarin bevindt zich bindweefsel, zenuw en kleine bloedvaten oftewel de pulpa.

De pulpa kan geïnfecteerd worden door cariës, een lekkende vulling of door een harde klap op de tand. Omdat de pulpa uit zenuwvezels bestaat kan een geïnfecteerde pulpa voor hevige pijn zorgen. Soms kan een geïnfecteerde pulpa ook pijnloos zijn in dit soort gevallen gaat de ontsteking in het wortelkanaal verder door tot aan het kaakbot. Dit kan op den duur voor een hevige ontsteking zorgen van het kaakbot oftewel abces. In zo een geval moet u met spoed door de tandarts behandeld worden want een ontsteking in de kaak kan zich verder uitbreiden naar uw hals en gezicht.

Hoe ziet een wortelkanaal behandeling bij Tandartspraktijk Hoge Weide in Leidsche Rijn eruit?

Tijdens een wortelkanaalbehandeling wordt de wortel door de tandarts onder verdoving gereinigd en de ruimte waar de zenuw zat wordt verder opgevuld. Vervolgens wordt er een duurzame vulling of kroon geplaatst indien nodig om de tand van genoeg stevigheid te voorzien.

U kunt bij ons terecht voor de volgende behandelingen.

Wij staan dagelijks voor u klaar voor complete mondzorg voor het hele gezin. Maak zeer eenvoudig een afspraak via onze website.

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Op afspraak
Zondag
Gesloten

Tandarts voor het hele gezin

Wij staan dagelijks voor u klaar voor complete mondzorg voor het hele gezin.