FAQ
Afspraken
Hoe maak ik een afspraak?
Een afspraak maakt u eenvoudig door ons te bellen op 030-200 6763 of door te mailen naar
info@tandartspraktijkhogeweide.nl. Wij sturen u daarna een afsprakenlink zodat u zelf een geschikt
moment kunt kiezen.
Wat moet ik meenemen naar mijn eerste afspraak?
Neem een geldig identiteitsbewijs mee en, indien van toepassing, een actuele medicatielijst.
Hoe kan ik mijn afspraak verzetten of annuleren?
U kunt uw afspraak verzetten via telefoon of e-mail. Wij verzoeken u dit minimaal 48 uur van
tevoren te doen. Dit stelt ons in staat de vrijgekomen tijd aan een andere patiënt te bieden.
Wat gebeurt er als ik te laat ben voor mijn afspraak?
Het kan natuurlijk gebeuren dat u een keer te laat bent. In dat geval bekijken we of de behandeling nog haalbaar is. Soms moet de afspraak worden verzet. Als iemand na u een korte afspraak heeft en al aanwezig is, kan het voorkomen dat we die persoon eerst helpen.
Kan ik een voorkeur aangeven voor een behandelaar?
Ja, dat kan. Geef uw voorkeur gerust aan ons door, wij proberen hier zo veel mogelijk rekening mee te houden.
Betaling & Verzekering
Kan ik een begroting ontvangen voor een behandeling?
Hoe verloopt de facturatie?
Binnen een week na uw behandeling sturen wij u de factuur per e-mail. U heeft vervolgens drie weken de tijd om deze te betalen.
Wordt mijn behandeling vergoed door mijn zorgverzekering?
Of een behandeling (gedeeltelijk) vergoed wordt, hangt af van uw zorgverzekering en eventuele aanvullende tandartsverzekering. Indien u zeker wilt weten welke vergoedingen voor u gelden, raden wij u aan contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Wat als ik niet verzekerd ben?
U bent ook zonder zorgverzekering van harte welkom bij ons. Houd er wel rekening mee dat wij u in dat geval vriendelijk vragen om de behandeling direct bij de balie te voldoen.
Algemene informatie
Wat zijn jullie huidige openingstijden?
Maandag 9:00 tot 17:00
Dinsdag 9:00 tot 17:00
Woensdag 9:00 tot 17:00
Donderdag 9:00 tot 17:00
Vrijdag 9:00 tot 17:00
Zaterdag 10:00 tot 16:30 alleen de Mondhygiënist is werkzaam
Is de praktijk goed bereikbaar met de auto en de fiets?
Ja, onze praktijk is goed bereikbaar per auto en fiets. In de omgeving is voldoende
parkeergelegenheid en er lopen meerdere veilige fietsroutes naar de praktijk.
Nemen jullie nieuwe patiënten aan?
Ja, u kunt zich telefonisch of via de website inschrijven.
Wanneer verhuist de praktijk naar de nieuwe locatie?
Naar verwachting verhuizen wij op 2 maart 2026 naar Vaduzdijk 1, Utrecht.
Verandert er iets aan de openingstijden na de verhuizing?
Ja, na de verhuizing zullen wij op maandag en donderdag geopend zijn tot 19:00 uur, in vergelijking met onze huidige openingstijden.
Overige vragen
Hebben jullie ervaring met angstige patiënten?
Ja, zeker. Wij behandelen regelmatig patiënten die angstig zijn voor de tandarts. U bent bij ons in goede handen, we nemen de tijd voor u en zorgen voor een rustige, vriendelijke benadering.
Hoe ontvang ik mijn dossier van mijn vorige tandarts?
Stuur hen een e-mail of bel de praktijk met het verzoek om uw dossier digitaal over te dragen aan info@tandartspraktijkhogeweide.nl.
Kan ik mijn afspraak combineren met een afspraak voor mijn kind(eren)?
Ja, dit kan zeker. Neem gerust telefonisch contact met ons op, dan stemmen we de planning goed op
elkaar af.
Heeft u een klacht?
U kunt uw klacht melden bij de praktijkeigenaar, Elise Jungerman, via elise@tandartspraktijkhogeweide.nl. Wij doen altijd ons best om samen met u tot een passende oplossing te komen. Mocht dit niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Tandheelkunde (KNMT).