FAQ

Afspraken

Een afspraak maakt u eenvoudig door ons te bellen op 030-200 6763 of door te mailen naar

info@tandartspraktijkhogeweide.nl. Wij sturen u daarna een afsprakenlink zodat u zelf een geschikt

moment kunt kiezen.

Neem een geldig identiteitsbewijs mee en, indien van toepassing, een actuele medicatielijst.

U kunt uw afspraak verzetten via telefoon of e-mail. Wij verzoeken u dit minimaal 48 uur van

tevoren te doen. Dit stelt ons in staat de vrijgekomen tijd aan een andere patiënt te bieden.

Het kan natuurlijk gebeuren dat u een keer te laat bent. In dat geval bekijken we of de behandeling nog haalbaar is. Soms moet de afspraak worden verzet. Als iemand na u een korte afspraak heeft en al aanwezig is, kan het voorkomen dat we die persoon eerst helpen.

Ja, dat kan. Geef uw voorkeur gerust aan ons door, wij proberen hier zo veel mogelijk rekening mee te houden.

Betaling & Verzekering

Ja, wij sturen voor elke behandeling een begroting, maar let op:

Volgens de regels van de NZa en de KNMT gelden de volgende richtlijnen:

  • Onder € 250,-: een begroting is niet verplicht.
  • Vanaf € 250,-: altijd vooraf een schriftelijke of digitale begroting.

Binnen een week na uw behandeling sturen wij u de factuur per e-mail. U heeft vervolgens drie weken de tijd om deze te betalen.

Of een behandeling (gedeeltelijk) vergoed wordt, hangt af van uw zorgverzekering en eventuele aanvullende tandartsverzekering. Indien u zeker wilt weten welke vergoedingen voor u gelden, raden wij u aan contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

U bent ook zonder zorgverzekering van harte welkom bij ons. Houd er wel rekening mee dat wij u in dat geval vriendelijk vragen om de behandeling direct bij de balie te voldoen.

Algemene informatie

Maandag 9:00 tot 17:00

Dinsdag 9:00 tot 17:00

Woensdag 9:00 tot 17:00

Donderdag 9:00 tot 17:00

Vrijdag 9:00 tot 17:00

Zaterdag 10:00 tot 16:30 alleen de Mondhygiënist is werkzaam

Ja, onze praktijk is goed bereikbaar per auto en fiets. In de omgeving is voldoende

parkeergelegenheid en er lopen meerdere veilige fietsroutes naar de praktijk.

Ja, u kunt zich telefonisch of via de website inschrijven.

Naar verwachting verhuizen wij op 2 maart 2026 naar Vaduzdijk 1, Utrecht.

Ja, na de verhuizing zullen wij op maandag en donderdag geopend zijn tot 19:00 uur, in vergelijking met onze huidige openingstijden.

Overige vragen

Ja, zeker. Wij behandelen regelmatig patiënten die angstig zijn voor de tandarts. U bent bij ons in goede handen, we nemen de tijd voor u en zorgen voor een rustige, vriendelijke benadering.

Stuur hen een e-mail of bel de praktijk met het verzoek om uw dossier digitaal over te dragen aan info@tandartspraktijkhogeweide.nl.

Ja, dit kan zeker. Neem gerust telefonisch contact met ons op, dan stemmen we de planning goed op

elkaar af.

U kunt uw klacht melden bij de praktijkeigenaar, Elise Jungerman, via elise@tandartspraktijkhogeweide.nl. Wij doen altijd ons best om samen met u tot een passende oplossing te komen. Mocht dit niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Tandheelkunde (KNMT).